Dainiaus Liškevičiaus paroda „Obsesijos“ Radvilų rūmų dailės muziejuje
Partenono merginų eisena ne šiaip atremta į sieną – ji veda į Dainiaus Liškevičiaus „Obsesijas“. Šalia ant sienos užrašytas Radvilos Našlaitėlio pasakojimas: audra, laivą blaško ne tik bangos, bet ir vaiduokliai; jis liepia išmesti septynias dėžes su mumijomis – tada viskas nurims. Išvadas darykite patys. Bet geriau praeities nejudinkit, nes šmėklos gali keršyti. O jų – daug. Kai kurioms jau penki tūkstančiai metų.
Gegužės 16 d., ketvirtadienį, 17.30 Naujojoje Klaipėdos galerijoje (mados ir verslo centre „Herkaus galerija“, Herkaus Manto g. 22) atidaroma Giedros Purlytės tapybos paroda „Po savo dangumi“.
X Tarptautinė emalio meno bienalė „Vilnius 2024“
Jubiliejinė X Tarptautinė Vilniaus emalio meno bienalė yra ne konkursas, bet paroda, į kurią pakviesti ankstesnių bienalių dalyviai, daugelis jų – pelnę apdovanojimus. Apie 2005 m. pradėto, Baltijos šalyse vienintelio profesionaliajam emalio menui skirto renginio dvidešimties metų kelią prašiau papasakoti Marytės Dominaitės, bienalės iniciatorės ir vienos iš kuratorių (kartu su Jurgita Ludavičiene).
Apie galerijoje „Meno parkas“ veikusią Dalios Truskaitės įvietinto meno parodą „Akimirka“
Pirmame galerijos aukšte žiūrovo būdrauja glaudžiai su ekspozicine erdve susijęs jos pačios pakaitalas – instaliaciją sudaro penkių greta esančių langų „kartotė“. Apskaičiuodama atstumus ir aukščius, išlaikydama proporcijas ir išdėstymą, priešpriešinėje sienoje menininkė lokalizuoja itin skaidraus stiklo lakštus, tarsi mėgdžiojančius stiklinę langų dalį. Langas yra liminali terpė, beribė regimybė, bet fizinis paviršius, kurį žvilgsnis skrodžia už jo neužkliūdamas: kasdienybėje mes žvelgiame „pro“ langą, ne „į“ jį, tad įprastai jo nepastebime. Žiūroje lango stiklas yra lyg neegzistuojanti plokštuma, atverianti žvilgsnio takumą, kurį pristabdo periferiniu matymu užčiuopiamas lango rėmas ar varčia.
Menas, meno, menui, apie meną – galima be sustojimo žaismingai linksniuoti tarptautinės meno mugės Art Compensa idėją. Nuo 2021 m. kasmet vykstantis renginys auga, kelia naujas ambicijas ir tikslus – suburti daug skirtingų kūrėjų vienoje erdvėje, patraukti publiką lydinčių reginių ir renginių gausa, edukacija, skatinančia pažinti ir išbandyti įvairias meno technikas, raiškos būdus, gyvai patirti ir prisijaukinti meno kalbą.
Gegužės 20 – 31 d. Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos patalpose Parko g. 67 (buvęs Vilniaus technologijų ir verslo centras) veiks šiųmečių mokyklos Vaikų ir jaunimo skyriaus absolventų baigiamųjų darbų paroda.
Metalo menininkės Birutės Stulgaitės personalinė paroda „Šuorais“ (gintaras, popierius, piešiniai) atsidarys gegužės 15 d. 17 val. Antano Mončio meno muziejuje Palangoje. Menininkė savo kūryboje nuolat akcentuoja natūralumo ir redukcijos vertę, o šuoras kaip momentinė pagava, trumpa patirties akimirka, vėjo gūsiams nuvilnijant vandens paviršiumi ar laukais, menininkės kūryboje kyla iš vienio su gamta, neišsakymu, grynumu, minimalizmu.
60-osios Venecijos bienalės dienoraštis
Traukinyje į Mestrę mus užkalbina dvi moterys. Klausia, iš kur mes. Iš Lietuvos, sakom. Aha, taip ir manėme! Viena iš jų – latvė Sanita, savanoriaujanti latvių paviljone. Kita – danė, besirūpinti afganėmis moterimis. Pagyrėme Latvijos ir Danijos paviljonus. Jos mūsiškio dar nematė, bet, sako, girdėjusios, kad įspūdingas.
Nuo gegužės 9 d. MO muziejus antrąsyk lankysis Panevėžyje – Panevėžio miesto dailės galerijoje bus atidaryta kelionėms pritaikyta MO didžioji paroda „Vilniaus pokeris“. Parodą lydės edukaciniai užsiėmimai mokiniams bei mokymai, skirti vietos kultūros, meno ir švietimo darbuotojams.
Gegužės 10 d., penktadienį, 18 val., VDA parodų salėse „Titanikas“ (Maironio g. 3) II aukšte atidaroma grupinė tapybos kūrinių konkurso „Zabolis Art Prize 2024“ finalininkų paroda.